۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۹۳۹۷۸
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

آمریکا در سوریه شکست خورد|با نابودی رژیم صهیونیستی مشکلات منطقه حل می‎شود

آمریکا در سوریه شکست خورد|با نابودی رژیم صهیونیستی مشکلات منطقه حل می‎شود
معاون دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: سفر وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا به منطقه با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست های خود در سوریه صورت گرفت.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‎وگو با شبکه ماهواره ای «المنار» با بیان اینکه پروژه آمریکا در سوریه شکست خورده است، بیان کرد: آمریکا و متحدانش به علت حجم گسترده زیان و عدم دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده توانایی برنامه ریزی برای آینده خود را از دست داده است.

وی افزود: سفر اخیر مایک پومپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا به منطقه با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست های خود در سوریه و اعطای روحیه به هم‎پیمانان صورت گرفت.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به سفر دیوید هیل معاون وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: دیوید هیل به خوبی می داند که نمی تواند سیاست های کشورش را به لبنان و مسؤولان آن دیکته کند و کسی که از جریان های تکفیری و تروریستی در منطقه حمایت کرده و تجاوزات هر روز رژیم صهیونیستی به لبنان را نمیبیند، واجد شرایط اعطای نصیحت به مردم نیست.

وی تاکید کرد که آینده لبنان باید به دست مردم این کشور رقم بخورد و ارتش، مردم و جبهه مقاومت توانایی محافظت از لبنان را دارند. مصلحت این کشور در آن است که به نقشه های شکست شوم آمریکا و اسرائیل که منطقه را تخریب کرده اند، اعتماد نکنند.

حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم با بیان این که کلید حل مشکلات لبنان را باید در داخل کشور جستجو کرد، افزود: افزایش اختلافات موجب افزایش بحران اقتصادی، اجتماعی و معیشتی مردم می شود بنابراین باید هر چه سریعتر باید دولت تشکیل شود.

وی اظهارداشت: برخی فراموش کرده اند که اسرائیل مشکل اصلی و بزرگ منطقه است. اصل وجود اسرائیل، مواضع و تجاوزات هر روز آن به فلسطین مشکل اساسی منطقه است. رژیم صهیونیستی پشت پرده بسیاری از بحران های موجود است بنابراین تا زمانی که این رژیم وجود داشته باشد، مشکلات منطقه حل و فصل نخواهد شد. ببینید چگونه اسرائیل در مسائل مختلف جهان دخالت می کند و چگونه آمریکا و اروپا درپی عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی است؟/994/ب901/ف

ارسال نظرات